Kompetencje coacha

  • Radosław Ryszard Bielecki

    Wrocław
    BUSINESS COACHING LIFE COACHING
  • Tamara Bieńkowska

    Warszawa
    BUSINESS COACHING EXECUTIVE COACHING
  • Sylwia Branczewska

    Trójmiasto
    LIFE COACHING BUSINESS COACHING
  • Paulina Cymer

    Warszawa
    LIFE COACHING
  • Sylwia Dąbrowska-Paulewicz

    Częstochowa, Katowice, Górny Śląsk, Kraków, Warszawa
    LIFE COACHING SPORT COACHING
  • Sylwia Gołuchowska

    Poznań, Wrocław, [Skype - cała Polska]
    BUSINESS COACHING EXECUTIVE COACHING
  • Rafał Ignasiak

    Poznań
    LIFE COACHING BUSINESS COACHING
  • Tomasz Izydorczyk

    Poznań
    BUSINESS COACHING COACHING KARIERY
  • Paweł Kaczmarek

    Warszawa
    COACHING SPRZEDAŻY BUSINESS COACHING
  • Paulina Kalisz-Friedrich

    Wrocław
    COACHING KARIERY LIFE COACHING
  • Tomasz Kierpiec

    Rybnik
    LIFE COACHING COACHING KARIERY
  • Waldemar Klisowski

    Leszno, Głogów, Poznań
    BUSINESS COACHING LIFE COACHING
  • Paweł Kowalski

    Polkowice
    BUSINESS COACHING COACHING SPRZEDAŻY
  • Tomek Kołodziej

    Stalowa Wola
    BUSINESS COACHING EXECUTIVE COACHING
  • Wojciech Kuta

    Inowrocław, Poznań
    LIFE COACHING BUSINESS COACHING
  • Sebastian Larysz

    Opole
    SPORT COACHING COACHING AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ
  • Rafał Markiewicz

    Gdynia, Gdańsk, Sopot, Trójmiasto
    LIFE COACHING BUSINESS COACHING
  • Violetta Nowacka

    Poznań
    LIFE COACHING COACHING KARIERY
  • Weronika Nowacka

    Wrocław
    LIFE COACHING BUSINESS COACHING
  • Tomasz Nowicki

    Zawiercie
    LIFE COACHING BUSINESS COACHING
  • Sylwia Ostrowska

    Elbląg
    LIFE COACHING COACHING SPRZEDAŻY
  • Wojciech Paździor

    Wrocław
    COACHING KARIERY BUSINESS COACHING
  • Rafał Pietrzak

    Warszawa
    LIFE COACHING BUSINESS COACHING
  • Przemysław Płaskociński

    Jawor, Wrocław
    COACHING SPRZEDAŻY BUSINESS COACHING
  • Renata Respondek

    Wrocław
    LIFE COACHING BUSINESS COACHING
  • Rafał Rogowicz

    Katowice, Bytom, Będzin, Górny Śląsk
    LIFE COACHING COACHING KARIERY
  • Tomasz Sandak

    Bytów
    LIFE COACHING COACHING KARIERY
  • Piotr Sas-Bojarski

    Gdynia
    LIFE COACHING COACHING KARIERY
  • Urszula Skrok-Kuczera

    Ostrów Wielkopolski
    COACHING KARIERY BUSINESS COACHING
  • Tadeusz Skrzypek

    Dzierżoniów
    LIFE COACHING EXECUTIVE COACHING
  • Rafał Sterna

    Poznań
    LIFE COACHING BUSINESS COACHING
  • Paweł Sujkowski

    Sierpc, Płock, Włocławek
    BUSINESS COACHING LIFE COACHING
  • Sebastian Szenrok

    Poznań
    BUSINESS COACHING LIFE COACHING
  • Sylwia Szymańska

    Łódź
    LIFE COACHING BUSINESS COACHING
  • Robert Szymczak

    Warszawa
    BUSINESS COACHING LIFE COACHING
  • Sławomir Waźbiński

    Poznań
    LIFE COACHING COACHING KARIERY
  • Roksana Weber

    Berlin, Poznań, Zielona Góra, Szczecin, Wrocław - Świat :)
    LIFE COACHING COACHING GRUPOWY
  • Robert Wilgosz

    Wrocław/Trzebnica
    COACHING KARIERY BUSINESS COACHING
  • Sylwia Wiszowata

    Gdańsk
    LIFE COACHING BUSINESS COACHING
  • Sandra Witczak

    Poznań
    LIFE COACHING COACHING KARIERY
  • Przemysław Wojnarowski

    Piła
    LIFE COACHING
  • Paweł Ziemba

    Poznań
    COACHING GRUPOWY LIFE COACHING
  • Szymon Ziemiński

    Szczecin
    COACHING FINANSÓW BUSINESS COACHING
  • Paweł Łoś

    Poznań
    BUSINESS COACHING
  • Przemysław Śliwiński

    Wrocław, Jelenia Góra, Wałbrzych, Świdnica, Opole, Częstochowa, Lublin
    COACHING GRUPOWY LIFE COACHING

Coachowie różnią się pod względem skuteczności. Stąd pojawia się pytanie: Jakie kompetencje powinien wykorzystywać coach, żeby skutecznie prowadzić coaching? Można przyjąć, że kompetencje coacha koncentrują się wokół czterech głównych obszarów:

Wiedza i umiejętności z zakresu coachingu

Sprowadzają się do tego, że coach potrafi prowadzić sesje coachingowe; wie jakie są etapy i narzędzia pracy w procesie coachingu; jak słuchać, by klient wiedział, że jest słuchany i rozumiany; jak formułować i zadawać pytania, które zmobilizują klienta do refleksji, do poszukania rozwiązań; jak udzielać informacji zwrotnych mówiących o zasobach i barierach jakie stawia sobie klient. Umiejętności coacha skupiają się także wokół zarządzania czasem i pracą w trakcie sesji i całego procesu; określania potrzeb rozwojowych; umiejętności stawiania i doprecyzowania celów; planowania działań; umiejętności monitorowania i oceny postępów. Ważna jest też umiejętność budowania relacji, w której klient czuje się bezpiecznie i może w sposób szczery mówić zarówno o swoich możliwościach jak i trudnościach.

Wiedza z psychologii

To wiedza na temat rozwoju osób dorosłych, zadań rozwojowych jakie stoją przed naszymi klientami, trudności i zagrożeń jakie mogą się pojawić na danym etapie rozwoju; wiedza z obszaru psychologii uczenia się dotycząca różnych sposobów i optymalnych warunków uczenia się; wiedza z psychologii emocji, dzięki której coach rozpoznaje emocje przeżywane przez klienta, wie jak pomóc klientowi w sytuacji wystąpienia stresu, rozpoznaje czy coaching jest odpowiednią metodą pracy z klientem; wiedza dotycząca czynników motywujących człowieka do dokonania zmiany, do uczenia się; wiedza z psychologii różnic indywidualnych, która umożliwia coachowi indywidualne dostosowanie sposobu pracy do klienta. Wiedza psychologiczna uwrażliwia coacha na czynniki mające bezpośredni wpływ na relacje z klientem. Dzięki temu coach może lepiej funkcjonować w relacjach z różnego rodzaju klientami.

Wiedza specjalistyczna z określonej dziedziny

Ten obszar stanowi wiedza specjalistyczna z określonej dziedziny np.: zarządzania projektami, marketingu.  Oczywiście prowadzenie coachingu nie wymaga od coacha bycia specjalistą w dziedzinie będącej tematem coachingu lecz coach powinien rozumieć klienta i wykorzystywać na rzecz klienta swoje doświadczenia i wnioski.

Umiejętności zarządzania samym sobą

Odnosi się do umiejętności skupienia uwagi na kliencie, powstrzymania się od wyrażania własnych opinii na dany temat, koncentracji na realizacji celów klienta, zachowania dystansu, odcięcia się od niesprzyjających warunków zewnętrznych czy spraw osobistych i koncentracji na kliencie.