Przed decyzją

  • Agnieszka Ślęzak

    Kielce/ Skarżysko Kamienna
    LIFE COACHING COACHING KARIERY
  • Agnieszka Zawiślak

    Katowice
    LIFE COACHING COACHING KARIERY
  • Anna Zaremba

    Łosie/ Radzymin/ Warszawa
    LIFE COACHING BUSINESS COACHING
  • Agata Węgier-Ciornei

    Warszawa
    LIFE COACHING COACHING KARIERY
  • Aleksandra Wojtczak

    Poznań
    LIFE COACHING
  • Alina Tukaj

    Warszawa
    LIFE COACHING COACHING KARIERY
  • Agata Sławniak

    Rzeszów
    LIFE COACHING COACHING KARIERY
  • Agata Szenderowska-Morgen

    Warszawa
    COACHING KARIERY EXECUTIVE COACHING
  • Agnieszka Szczerek

    Wrocław
    LIFE COACHING DIET COACHING
  • Agnieszka Szczepaniak

    Warszawa
    LIFE COACHING COACHING KARIERY
  • Agata Surdy-Kruszyńska

    Szczecin
    LIFE COACHING BUSINESS COACHING
  • Adam Stolarzewicz

    Warszawa
    EXECUTIVE COACHING BUSINESS COACHING
  • Aneta Stanowska

    Wrocław
    LIFE COACHING COACHING KARIERY
  • Alicja Stankiewicz

    Warszawa
    LIFE COACHING COACHING KARIERY
  • Agnieszka Sokolińska

    Poznań
    SPORT COACHING COACHING AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ
  • Aleksandra Sobczyk

    Katowice
    LIFE COACHING BUSINESS COACHING
  • Aleksandra Skwara

    Siemianowice Śląskie
    COACHING KARIERY LIFE COACHING
  • Aleksandra Piątkowska

    Bydgoszcz
    LIFE COACHING BUSINESS COACHING
  • Agnieszka Pietras

    Łódź
    LIFE COACHING BUSINESS COACHING
  • Agata Pierzchała

    Warszawa
    LIFE COACHING BUSINESS COACHING
  • Agnieszka Pacholczyk

    Trójmiasto
    BUSINESS COACHING COACHING KARIERY
  • Aleksandra Nizińska

    Warszawa
    LIFE COACHING COACHING KARIERY
  • Aneta Neumann

    Żory/Katowice
    LIFE COACHING COACHING KARIERY
  • Aleksandra Mroczko (Gajek)

    Wrocław
    LIFE COACHING BUSINESS COACHING
  • Andrzej Mika

    Przeczyce
    LIFE COACHING BUSINESS COACHING
  • Agnieszka Mielczarek

    Warszawa
    LIFE COACHING DIET COACHING
  • Aneta Michno

    Rzeszów
    LIFE COACHING COACHING KARIERY
  • dr Beata Master

    Katowice
    LIFE COACHING COACHING KARIERY
  • Aleksandra Marchowska

    Szczecin, Gryfino
    LIFE COACHING
  • Anna Manuiło

    Gdańsk
    LIFE COACHING BUSINESS COACHING
  • Agata Limanówka

    Wrocław
    COACHING KARIERY LIFE COACHING
  • Alicja Kulawik

    Warszawa
    BUSINESS COACHING LIFE COACHING
  • Agnieszka Kubicka

    Kalisz
    LIFE COACHING COACHING KARIERY
  • Aneta Kielar-Ntuk

    Gliwice
    LIFE COACHING COACHING SPRZEDAŻY
  • Agata Kaczanowicz-Grześkowiak

    Poznań
    COACHING KARIERY
  • Alicja Holewa

    Zabrze, Gliwice, Katowice
    LIFE COACHING EXECUTIVE COACHING
  • Aleksandra Gelo-Piesta

    Warszawa
    EXECUTIVE COACHING COACHING GRUPOWY
  • Agnieszka Duda

    Poznań
    LIFE COACHING COACHING EDUKACYJNY
  • Aleksander Drwięga

    Wrocław, Opole
    COACHING SPRZEDAŻY BUSINESS COACHING
  • Agnieszka Cieplińska

    Warszawa
    LIFE COACHING DIET COACHING
  • Agnieszka Chrzanowska-Dzido

    Szczecin
    COACHING KARIERY EXECUTIVE COACHING
  • Agnieszka Chojnowska

    Wrocław
    BUSINESS COACHING COACHING KARIERY
  • Agnieszka Bugaj

    Bielsko - Biała , Kraków
    EXECUTIVE COACHING BUSINESS COACHING
  • Agnieszka Bloch

    Warszawa
    BUSINESS COACHING
  • Aleksandra Bartoszewicz-Rudzińska

    Trójmiasto
    COACHING KARIERY LIFE COACHING

Zanim zapiszesz się do jednej ze szkół coachingu odpowiedz na kilka pytań. Dzięki temu łatwiej odnajdziesz się w gąszczu programów oferowanych przez różne szkoły i instytucje. Unikniesz rozczarowań. Dobrze zainwestujesz czas i pieniądze.

Dlaczego chcę studiować coaching?

Można wyróżnić kilka grup osób studiujących coaching. Pierwszą grupę tworzą osoby, które rozpoczynają studiowanie, ponieważ chcą zostać coachami i świadczyć usługi w tym zakresie. Grupa ta koncentruje się nie tylko na tym, by dobrze prowadzić coaching, ale również szuka informacji, jak prowadzić biznes coachingowy i zdobyć klientów. Druga grupa to osoby, których codzienna praca wiąże się z pracą z ludźmi. Chcą one w swoich działaniach wykorzystywać coaching. Do tej grupy należą między innymi menedżerowie, dyrektorzy i specjaliści HR, doradcy zawodowi, nauczyciele. Osoby z tej grupy nie wykluczają, że w przyszłości będą oferowały coaching, ale studiując zastanawiają się raczej jak włączyć coaching w swoje codzienne zadania. Trzecią grupę stanowią osoby, które zainteresował coaching. Nie mają jeszcze sprecyzowanych planów. Decyzję o studiowaniu podjęły z ciekawości i dla samorozwoju. Studiowanie często przynosi im najwięcej osobistych korzyści. W której grupie jesteś?

Jakie podejście do coachingu wybrać?

Rzetelne - podejście oparte na wiedzy sprawdzonej empirycznie, poparte wynikami badań, w którym stosowane metody mają swoje uzasadnienie a dobro klienta jest naczelną wartością. Poznasz je po tym, że nauczyciele i trenerzy coachingu potrafią merytorycznie uzasadnić i wyjaśnić potrzebę stosowania określonych narzędzi i technik oraz omawiają z czego wynika ich skuteczność. Jakie podejście proponuje szkoła, którą chcesz wybrać?

Czy ukończenie dobrej szkoły jest ważne?

Ukończenie dobrej szkoły coachingu to pierwszy etap edukacji w zakresie coachingu. To istotny początek po którym jednak konieczne jest zdobywanie doświadczenia - prowadzenie sesji coachingowych. Są szkoły, które wymagają od swoich studentów przeprowadzenia określonej liczby sesji z klientami już w trakcie studiów. Jest to bardzo wartościowe, gdyż pod okiem doświadczonego coacha można od samego początku szlifować swój warsztat. Dobra szkoła coachingu to bardzo dobry start na drodze do bycia profesjonalnym coachem. Czy szkoła, o której myślisz ma renomę na rynku?

Na ile w nauce coachingu ważna jest praktyka?

W profesji coacha oprócz rzetelnej wiedzy niezwykle ważna jest umiejętność praktycznego jej zastosowania. Tajemnica sukcesu tkwi w praktyce. Im więcej godzin coachingu, tym więcej można się nauczyć. Osoby, które na bieżąco, systematycznie ćwiczą coaching, szybko zaczynają osiągać wyniki. Czy znajdziesz czas na praktykę?

Czy wiedza psychologiczna jest potrzebna w coachingu?

Wiedza psychologiczna jest bardzo potrzebna w coachingu. Dostarcza podstaw teoretycznych o naturze rozwoju człowieka i o procesie uczenia się. Pomaga w lepszym zrozumieniu zachowań klientów. Umożliwia dostosowanie narzędzi i technik do konkretnej sytuacji i klienta. To z kolei przekłada się na efekty coachingu. Coach wie jak działa to co proponuje i potrafi uzasadniać swoje działanie. Jeśli klient zapyta, potrafi kompetentnie wyjaśnić co się dzieje i dlaczego. Czy program nauki przewiduje zajęcia z psychologii?

Czy wybrać krótki kurs czy studia, które trwają dłużej?

Aby coach mógł skutecznie wspierać klientów w procesie rozwoju powinien posiadać wiedzę z zakresu coachingu, psychologii oraz dziedziny, której dotyczy temat coachingu. Wymaga to czasu na przyswojenie i osobistą refleksję. To wiąże się z dłuższym okresem czasu niż kilkudniowy kurs. Poza tym, kryterium czasu spędzonego na uczeniu się coachingu, staje się coraz bardziej istotne z punktu widzenia klientów. Zaczynają oni dostrzegać różnice. Naprawdę dobry program nauki coachingu powinien trwać dłuższy czas. Czy program, który chcesz wybrać trwa odpowiednio długo i łączy teorię z praktyką?

Czy jako coach powinienem się w czymś specjalizować?

Choć można spotkać podejścia podkreślające, że coaching jest uniwersalnym narzędziem, które nie wymaga żadnej dodatkowej wiedzy i doświadczenia, to z drugiej strony coraz częściej profesjonalni coachowie podkreślą znaczenie specjalizacji w coachingu. Dlatego jeszcze przed podjęciem decyzji o studiowaniu warto zastanowić się nad tym, z jakimi klientami chcemy pracować i jakimi tematami chcemy się zajmować. Jakie jest podejście osób, które będą uczyły coachingu do specjalizacji? Czy uważają, że specjalizacja jest istotna?

Czy superwizje w praktyce coacha są ważne?

Zawód coacha wymaga doskonalenia swoich umiejętności. Najlepszym sposobem jest superwizja - indywidualne lub grupowe spotkania z superwizorem. Superwizja umożliwia rozwój w kierunku profesjonalizmu oraz pomoc w trudnych przypadkach. Współpraca z doświadczonym coachem spełnia tutaj funkcję zarówno edukacyjną jak też wspierającą. Czy szkoła, którą chcesz wybrać oferuje superwizje? 

Czy to dobrze, że w programie nauki coachingu są zajęcia teoretyczne?

Posiadanie wiedzy teoretycznej pozwala odnieść się do zawartych i opisanych w teoriach prawidłowości. Wiedza ta umożliwia coachowi zrozumienie tematu i pozwala wyjaśnić klientowi co się z nim dzieje i dlaczego coaching przebiega w taki, a nie inny sposób. Dobrze wykorzystywana wiedza teoretyczna przekłada się na skuteczność. Czy program, który chcesz wybrać oprócz praktyki obejmuje również elementy teorii?

Co daje stosowanie narzędzi i technik, które mają uzasadnienie merytoryczne?

Dla skuteczności coachingu ważne jest, aby sposób pracy proponowany przez coacha, stosowane przez niego techniki i narzędzia miały uzasadnienie. Coach powinien mieć świadomość zasadności stosowania tego co proponuje, choćby powołując się na określoną teorię naukową.Takie podejście i taki sposób pracy powoduje, że coach może lepiej kontrolować to co robi, może przewidywać jak to, co proponuje klientowi może zadziałać. Potrafi podać argumenty przemawiające za konkretnym rozwiązaniem, uzasadnić to, co robi. Jest bardziej świadomy, na które czynniki zwracać uwagę. To z kolei pozwala mu koncentrować się na tym, co istotne. Klient może wówczas zakładać, że coaching z którego korzysta jest prowadzony w sposób optymalny zarówno z punktu widzenia czasu jak i możliwości jakie daje współczesna wiedza o człowieku, o czynnikach które mu pomagają osiągać cele i wprowadzać zmiany. Jakie podejście proponuje program nauki, z którego chcesz skorzystać?